نیلوفر امرایی دختر اسدالله امرایی درگذشت + زندگینامه و علت فوت ببینید | یکی از لوکیشن‌های فصل دوم سریال The Last of Us Part در ونکوور کانادا «مصائب شیرین ۲» با بازی رضا داودنژاد اکران می‌شود؟ برنده جایزه ۱۰۰ هزار یورویی دوبلین معرفی شد فیلمی بی‌ادعا از به‌تصویرکشیدن انسانی پرادعا و ایدئال‌گرا | نگاهی به فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به‌بهانه اکران آنلاین بازگشایی سینما‌های کشور از امروز (۵ خرداد ۱۴۰۳) خلق آثار هنری در رثای رئیس جمهور شهید جایزه نوعی نگاه جشنواره کن به «سگ سیاه» رسید مرد میدان که نمی‌بایست در بستر بمیرد | اشعار جدید برای رئیس جمهور شهید ادامه تولیدات قطعات موسیقی و نماهنگ‌ برای رئیس‌جمهور شهید «اصغر فرهادی» در جمع داوران جشنواره ترایبکا صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس
سرخط خبرها

انتشار آلبوم «هَرار» با صدای علی انصاری

  • کد خبر: ۱۳۴۲۷۵
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
انتشار آلبوم «هَرار» با صدای علی انصاری
آلبوم «هَرار» با خوانندگی علی انصاری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «هَرار» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار موسیقی است که با تنظیم احسان جوکار و خوانندگی علی انصاری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«نوعروس – بلال وابی»، «تصنیف آراج»، «آواز لیلای»،تصنیف «گلال»، آواز «یاریار و دی بلال»، «هی مدد»، آواز «یاریار»، «شاهنامه خوانی»، آواز «دل گورودار»، آواز «بلال بلال»، آواز «ته ری»، آواز «سغدی پسین»، آواز «حاجونه»، آواز «تهله خوار»، آواز «آرمون» قطعاتی هستند که در این آلبوم در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

در توضیح این آلبوم آمده است:

«مَمسنی را دشتی پرنون و تشتی پرخون نام نهاده‌اند. بی گمان می‌توان با دشت پرنون اش موافق بود لیک با تشت پرخون اش خیر. خاکی از دیرباز تولدگاه ترانه و مقام‌های آوازی بسیار بوده و گوسان های بی شماری داشته و در سور و شور ساکنانش دمیده‌اند. اسفا که تشت پرخون اش نامیدن جفایی است بر آن، که از دیرباز تاریخ تراژیک جنوب، جان و رمق مردمان سخت کوش این دیار، همین ترانه‌ها و شادیانه هایشان بوده است.

ممسنی‌ها روح عشق و کار را با کار عمل درآمیخته‌اند. در ترنم غزل‌هایشان، طرزی حماسی طراز یافته و حماسه شان نیز برمدار موسیقی نزهت گرفته است. این ساختار و بافتار درهم تنیده کار و حماسه و موسیقی خنیاگران بی مثالی را زاد و توشه راه این سرزمین ساخته است. آن سان که آوازه خود و هنرهای چون درّشان تا سرحدات ایلات همجوار، دواسبه تاخته است.

بدین روی جذبه این آثار و آفرینشگرانش چه بسیار عاشقان و هنرورانی را که در فراسوهای ایل، شیدای خویش نساخته و چنانچه هر گوشه و جمله‌ای از آن ترانه‌ها، زمزمه نیمه شب خنیاگرانی شده و گاه در قلب اثری موسیقایی به بازار هنر عرصه گشته است.

و باز جای بسی ذوق و شوق اش باقی است که این واقعه سرانجام در این اثر هنری – پژوهشی، «هرار» به رخدادی نیک رخ نموده است. تردیدی نیست که یک حنجره و یک تارجان، تاب صد آواز ندارد، که لحنی می‌طلبد به یکتایی، اصالتی می‌خواهد به شیوایی، قوه‌ای به بی‌کرانگی و دقتی به دقیقی و دانایی.

خواننده این اثر، علی انصاری، یک تنه آن کرده بایست و شایست. اما تا بدانجا که خیال و گمان و دانشم مجال می‌دهد، کاری که کمتر از حنجره‌ای بر می‌آمده است. و اگر نظر موسیقی‌شناسان غیر از این منظر است، چیزی از ارزش‌های ناب هنری این اثر کم نمی‌کند. مهم‌تر در انداختن طرح نویی است که خواننده آگاه و هنرشناس «هَرار» بدان دست یازیده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->